Wednesday, September 5, 2012

Sepupu Day Out

Mempunyai sepupu yg baya lebih kurang ni memang seronok. Lagi-lagi semua perempuan, aish memang heboh satu kampung. Seronok sekali okay, tidak tipu.

Jadi, hari Jumaat yg lepas di rumah Mokde, Alee telah meyatakan kebosanan beliau duduk rumah tak buat apa. Bla bla bla, mintak permission Papa Mama dah lepas. Boom! Berlepas lah kami (aku & Kakak) ke Batu Tiga dgn menggunakan KTM. Seawal 6 pagi Mama dah kejut, pepagi buta mandi bersiap semua, kalah budak sekolah okeh! Jam 7 pagi dah bergerak ke KTM. Kemain semangat awal betul. Breakfast apa semua, dalam 10 lebih kami tiba di Bukit Cerakah.


Inilah sepupu saya lagi dua orang tu
Kiri Alee, kanan Nana
Sepupus & Kakak


Masuk ke dalam Bukit Cerakah RM 5 sekepala. Basikal sewa RM 5 satu jam pertama, RM 1 jam berikutnya. Kemain cekik darah -_- maka bermulalah perjalanan kami menaiki basikal, mendaki Bukit Cerakah. Phew!


Penat gila okay I tell uolls
Sebenarnya aku konpuse, samada basikal yg berat atau aku yg berat. K.
Team Egypt!
Aku & Nana selalu sampai bukit awal jadi kami tunggu lagi dua orang tu bersama

Inilah dua orang yg kami selalu duk tunggu
Mungkin mereka lupa tujuan sebenar ke Bukit Cerakah bukan untuk berjoyah...
Lihatlah Kakak saya yg tak fit ini !
Curi gambar di Instagram Haleedarahman :D
Oh ye, kami.. SESAT!
Not exactly sesat but yeh, jalan mati -_-
Anak Makcik Bibah & Poksu Aman <3
Akhirnya, aku tempat pertama, Alee tempat kedua. Wah Alee!
Nana tempat ketiga, Kakak tempat terakhir. Wah Kakak aku! -_-

Kemudian, lepas bayar sewa basikal, kami berehat sebentar dan menunggu ketibaan Bas Mini dalam Bukit Cerakah ni. Tak larat dah nak berbasikal lagi dah, naik bas jela.


Muka kepenatan
Mungkin akan datang, berubah nama & nombor. Kbaaaaai.

Kemudian, kami ke Setia Alam City Mall dan makan McD dan window shopping dan solsi dan pulang! Terima kasih Poksu kerana mengizinkan Alee & Nana berjalan bersama kami, terima kasih PakCik dan MakCik kerana mengizinkan kami berjalan bersama Alee & Nana. Muehehehe :)



"Friends are for ever, cousins are for life" - Haliza (Kakak kepada Haleeda & Haleina)







P/s: Next? Farewell Harryzal at KLIA, this coming Sunday.