Wednesday, July 6, 2011

Tak Lama Dah

Satu hari nanti kengkorang tahu lah kot kenapa dan mengapa aku buat tajuk entry kali ni macam ni. InsyaAllah.

Jadi, sekarang dah 6 Julai 2011. Time is running fast and it will never stop. And me, keep on counting.

#FIRST AND FOREMOST
Pagi tadi, sekali lagi aku melakukan perkara berfaedah. Cuba teka? Cuba teka? Ngehehe. Aktiviti membakar lemak sekali lagi dijalankan. Kali ni, lebih jauh lebih lama dah lebih berbaloi. Alhamdulillah.

Macam biasalah, aku sampai dulu. Aku tengok tengok ikan, aku usha usha manusia jogging, dating dan segala. Aku dikacau, dimengorat cewah haha. Lepastu dengan menggunakan kamera phone ber-pixel rendah, aku snap gambar ni.

Si Ayah paksa Si Anak slow jog

Si Isteri jog dulu, so Si Ayah jaga anak

Best kan? Dah ada family pun still melakukan aktiviti riadah sihat macam ni. What a happy and healthy life. Aku pulak tumpang senyum tengok happy family macam ni. Hmmh otak dah start berangan dah..

Oh and yes, kenapa aku diajak pergi jogging? Sebab tak lama dah.


#SECOND, IN THE MIDDLE
Pasal apa lagi, boleh dikatakan setiap entry sekarang nak cerita pasal Kelas Arab. Alhamdulillah, ana astathiq atakallam allughatulalarabiah al-an, qalil qalil. Maknanya, aku boleh cakap Bahasa Arab sekarang, sikit sikit. 

Paling best kelas hiwar. Dari dulu aku suka, sebab aku kan cakap banyak. Huehue.
Tadi ustaz kata,

"Anti (Nadia) tatakallam kathiiir alyaum, sohih jayyid!"

Ustaz kata aku cakap banyak hari ni. Hehe naam Ustaz, alyaum ana farahun, alhamdulillah.

Rupanya dah sebulan aku pergi kelas Arab. And guess what? Lagi sebulan je tinggal. Rasa sayang nak berhenti kelas ni, sebab aku dapat banyak benda. Lagi banyak dari belajar French 5 tahun dulu. Sebulan je? Tak lama dah.


#LAST BUT NOT LEAST
Haa yang ni tak best sangat. Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari.

TARIKH PENDAFTARAN DI IPTA MALAYSIA :

Universiti Teknologi Mara - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Malaya - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Teknologi Malaysia - Ijazah (3 dan 4 September 2011) , Diploma (1 Jun 2011)
Universiti Kebangsaan Malaysia - 3 - 4 September 2011
Universiti Sains Malaysia - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Malaysia Sabah - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Malaysia Sarawak - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Pendidikan Sultan Idris - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Malaysia Pahang - Sabtu – Ahad, 3 - 4 September 2011
Universiti Malaysia Terengganu - Rabu 7 September 2011 - 9 September 2011
Universiti Malaysia Kelantan - Rabu 7 September 2011 - 9 September 2011
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia - Ahad, 4 September 2011
Copy paste dari Facebook

3 dan 4 September kebanyakan IPTA masuk daftar. Not good, not good. I have my own reason why I said that. But seriously, it is not good. Sekarang dah Julai, then Ogos. Then? September sobbs :'(
Tak lama dah.

P/s : Good day starts with an awesome activity with awesome people! Oh, seriously hehe.
Double P/s : VBF, no worries. Bestfriend forever.

4 comments: