Wednesday, June 8, 2011

Ana Anta Anti Antu

Kadang-kadang rasa macam macam benda nak di-blog-kan. Idea ada, tangan pulak malas menaip, otak malas memikir ayat. Kadang-kadang otak dah rajin, tangan dah bersedia, idea pulak takde. Tapi aku tak suka tengok blog tak ber-update sebenarnya. Aku akan rasa macam.. Buat apa nak ada blog kalau nak biar bersawang?
Okay ini pendapat aku, sila jangan ambil hati mahupun jantung.

Dulu kan aku nak kerja sangat kan, tetapi ;
- Papa kata 'boleh kerja jadi cikgu atau kerja kat kedai buku je'
- Mintak kerja tadika, dah penuh tak dipanggil.
- Isi borang kerja Popular Bookstore, tak dipanggil juga.

Everything happens for a reason. Betol betol ada hikmah, insyaAllah.

So people, I have new activity.

alternatif

Aku pergi kelas Arab sekarang. Ana cakap arab lah lepas ni, ehem. HAHA. Tiga kali seminggu. Terisi jugak lah masa lapang aku, kan? Dapat jugaklah aku keluar rumah, kan? So, that's it. Jangan tanya kenapa aku belajar arab. Alah, saja nak tambah ilmu pengetahuan. Apa salahnya? Nanti nak mengorat Pak Arab ke, mana tau? Kuikui.

Hoi belajar bahasa tak senang okay, serius tak mudah pun. Hari pertama datang kelas, aku tercengang habis. One-to-one class pulak tu. Thank God, Kakak ada. She can speak arab quite fluently so dia yang borak lebih lebih dengan Ustaz A'la. Ustaz ini asal Jordan, he can't speak Malay fluently. English pun macam paham tak paham.

Jadi, waktu malam aku kena revise apa yang aku belajar since aku ke kelas ni hanya untuk dua bulan. Papa kata, dalam masa dua bulan dah kena tau cakap. Jadi again, aku kena lah memerah otak dan menghafal segala vocab vocab baru. InsyaAllah, I can do it :)

Back to basic. Belajar arab zaman sekolah rendah pakai kain hijau dulu, mana ingat lagi. Nombor pun dah blank blank, anggota badan, masa and everything. Pffft I must work hard. Papa bayar untuk ni semua. I should appreciate. Thanks Papa!

Jismun

Assa'ah

Jangan nak banyak comment pasal lukisan aku eh -.-
Nasib baik ustaz friendly dan kacak, bersemangat aku! Okaybye .

P/s : Ana uhibbuki anta :')
Pembetulan by Fatien A. : Ana uhibbuka anta :')

2 comments:

  1. bukan ep belajar arabic sebab nak fly ke? untunglah dapat belajar balik :')
    oh btw, ana uhibbuki atau ana uhibbuka je, 'i' atau 'a' kat belakang tu dah tentukan jantina kata ganti diri kedua. cehh bajet pro je saya ni ahakksss :P

    ReplyDelete
  2. hahah tula, alhamdulillah :) hmm haah tula, baru perasan. baru dua kali kelas. grammar tunggang langgang lagi. muzakar muannas bagai haa. thanks btw, dah promote nama sekali kat atas tu :D

    ReplyDelete