Tuesday, May 17, 2011

Untuk para guru?

Post yang klise. Biasalah, kalau ada sambutan sambutan hari ni kan. Aku pun nak buat entry jugak.

So, semalam. Eh, sebenarnya bila?
Straight to the point, entry kali ni pasal Hari Guru.
Sebenarnya Hari Guru bila? Almaklumlah, aku ni dah lima ratus enam puluh tujuh hari meninggalkan zaman sekolah. Kain biru baju putih dah selamat dibungkus simpan di hujung ceruk satu sudut almari. Beg sandang tepi berjenama terkenal buatan pasar malam seperti Body Glove atau Tropicana Life atau Quicksilver sudah selamat dijadikan makanan lipas di dalam almari tepi meja study, apatah lagi beg sandang belakang. Sungguh old fashion. Nerd benar, kononnya. Kasut kulit hitam dah selamat dikitar semula, aku rasa. Hiraukan. Hari ini juga genap sebulan aku meninggalkan bumi PASUM. Apa guru guru ni? HEHEHE

Oh, still ada.

Guru memasak tercinta. Eleh padahal baru ajar satu resepi. I need to go to her house and stay at least a month. Confirm balik aku dah boleh jadi Chef Nadieaeeeeeee! Alah tapi rumah jauh sangat, ceruk Batang Kali sana. Haish dalam mimpi pun Papa takkan benarkan -.-'

Cari yang tersembunyi :D

Semalam, sepanjang perjalanan nak settlekan segala urusan, radio Sinar fm duk sibuk dengan celoteh Abby Fana cakap pasal Hari Guru juga. Tajuk mereka semalam

Nyatakan 10 guru yang paling anda ingati dan sebabnya

Hmmh! Memang banyaklah cikgu favourite aku kan. Banyak sangat. Huehue

First of all, Pn. Zawahir. Sampai sekarang aku takkan lupa cikgu ni. Oh, mungkin cikgu lupa aku kot sebab cikgu dah mengaja ramai budak. Nvm, still aku takkan lupa beliau. Takkan aku lupa aku didenda oleh beliau, berdiri di dalam kelas kerana tidak menyiapkan kerja matematik ketika di Darjah Lima. Masa tu bajet samseng, padahal lupa diri dah berpakaian sekolah warna biru. Sangat malu -.-' And sebab beliau, aku mencintai matematik :) 

Second? Cik Suraya. Pergi Sains Selangor dan tanya para pelajar 'kenal Cikgu Su tak?' Boleh kira dengan jari siapa yang tak kenal beliau. Yeah tak tipu, garang strict. Zaman sekolah dulu, siapa yang tak pernah mengata pasal beliau? Siapa yang tak pernah dengar jerita beliau? Tapi bila habis sekolah cikgu ni yang paling aku rindu taktau apasal :/ ( walaupun cikgu tak suka saya datang banyak kali ke sekolah kan. Sobbs)

Mungkin sebab bila perjumpaan rumah dia cool kot, kan?

Ketiga? Tiada specific name. Otak kosong tak terbayang muka sesiapa :S

So
Selamat Hari Guru!

Cikgu Tadika Megah, Taski Al-Husna, guru SKTC, ustazah Tahfiz Alam Jaya, guru SKBTHO, ustazah SAR An-Nur, guru SMKA Maahad Hamidiah, guru SMSS, para Guru Muda Revival, cikgu IMKEDA, cikgu di PLKN Ulu Pari, cikgu di KMS, lecturer dan tutor PASUM dan semua yang terlibat secara langsung dan tidak langsung.

Dah macam ucapan salam perantauan kan?

Lepastu letak gambar ni
Ada tak gaya macam kat perantauan?
ELEH

Sekali sekala berangan, takpe :D

Dan terima kasih juga kepada mereka yang pernah jadi history. Sama ada bestfriend atau pun boyfriend atau pun girlfriend. Thanks for making me tougher. Experience is the best teacher. 

Oh, baru teringat. Malam tadi aku mimpi Mazlan Pet Pet jadi Cikgu Biology. Apa kejadah?
Okaybye!

4 comments:

  1. tulaaa i pun taktau apasal mimpi macam tu. rindu nak belajar Biology lagi kot :D

    ReplyDelete
  2. seminggu je kat sana. sebelum masuk SMSS. pernah jugakla rasa bertudung labuh mcm budak intergomb :D

    ReplyDelete