Wednesday, May 18, 2011

Omegle bukan Oh-Em-Gee.

Sejak kebelakangan ni, kepala aku asyik pening aje. Lepastu rasa loya loya macam nak muntah. Kalau makan rasa nak muntah, kalau tak makan gastrik datang menerjah. Masalah.

* * * * *

Vampire Diaries aku dah selamat habiskan sampai episod terakhir Musim 2. Sekarang proceed kepada Supernatural. Movie movie pendek yang aku ambil daripada rakan-rakan dah selamat aku tengok sedikit demi sedikit. Dulu kan duduk asrama 5 tahun nak outing susah. Lepastu pergi PLKN, duduk ceruk Rembau sana mana ada panggung wayang. Masuk PASUM, Mid Valley sebeleh je tapi kertas tutorial lagi tinggi dari Mid Valley. So, mana mana movie best tak tengok lagi semua aku ambil. Nak simpan lama lama dalap laptop, takut berat pulak laptop ni. End up, delete jela lepas habis tengok. Lepas Supernatural, Grey's Anatomy pulak. Chuck pun ada ni. Belom masuk series Korea yang aku baru ambil. Pffttt.

Kesimpulan satu : Papa, Ya nak kerja. Ya nak duit nak beli hard disk 1 tera nak masukkan movie lagu dan gambar. Takpun Papa belikan, boleh? *dalam mimpi -.-'

Sejak kebelakangan ni aku rasa hidup aku kurang produktif lagi tidak enovatif seperti hidup yang tiada motif. Takde siapa nak jadikan bini kalau macam gini. Maaflah. Bukti-buktinya ;

#Satu, ada satu malam tu aku tidur jam 8 lebih selepas isya' dan bangun semula jam 9 pagi keesokan harinya. MasyaAllah, subuh burn macam tu aje, sungguh sia-sia :/
#Dua, bangun bangun tido je terus bukak laptop kemudian tengah hari baru mandi. Apa nak jadi?
#Tiga, kadang kadang terlelap tapi selalunya aku menghadap laptop setiap masa. Sangat buang masa.
#Empat, nasib baik hujan petang sekarang ni. Maka wifi harus di-off dan pada masa ini aku mula melakukan kerja rumah. Alhamdulillah.
#Lima, duduk depan laptop. Macam sekarang.

Lazy ass, I am.


Kesimpulan dua : Aku perlu kerja. Aku perlu mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang berpaedah. Oh Papa Papa oh, please lah.

* * * * *

Semua website, link, laman web, blog, haaa apa lagi, semua aku bukak. Aku godek godek, aku baca, aku ketawa guling guling, aku menangis sok sek sok sek. Semua dah buat dah. Baru semalam genap sebulan aku habis PASUM, aku sudah dapat rasakan kebosanan mula menggigit diri. Parah! Apa nak buat lagi lebih kurang 3 bulan akan datang? Padah! Dulu nak sangat cuti lama lama. Podah untuk diri sendiri!

Untuk mengisi kebosanan, aku tadi ber-Omegle.
Okay siapa yang taktau Omegle tu apa? Anda boleh google. Sekali lagi aku melanggar kata-kata Mama supaya tidak bercakap dengan strangers.

Terang terang Talk to Strangers.

Soalan yang paling kerap ditanya semestinya 'asl' stands for age-sex-location. Semua orang yang tanya aku macam tu, semua aku disconnect. Aku perlukan kelainan.

#Pertama : Aku cakap 'not specifically, I'm from Asia' Then Stranger tanya aku semula, 'What's the matter telling me about your country'. Lepastu aku cakap 'I'm from Indonesia' dan Stranger berkenaan terus disconnect. So, WHAT'S THE PROBLEM WITH INDONESIA? Pfft!

#Kedua : Tiga kali aku cakap aku 19/f/Malaysia. Dan mereka semua diconnect. Sama ada sebab aku female atau sebab aku dari Malaysia. APA MASALAHNYA?

#Ketiga : Semua yang start conversation dengan asl aku disconnect. Almost five times kalau tak silap. Bosan ah, aku jujur cakap baik baik aku dari Malaysia semua taknak kawan. Tak payah nak tau negara sangatlah, please.

#Keempat : First serious conversations, between me and Ram from India. Dia kata dia dah kerja, sekarang tengah cuti. Umur 30. Dia kata nama Nadia sedap. HAHAHA. That's all.

#Kelima : Second serious. Aku taktau nama dia, taktau jantina dia. Tapi umur dia 30 tahun. Dan dia study semula in Environmental Science di University Ohianto (tak sure) dan dia pesan dekat aku supaya study elok elok jangan jadi macam dia dah umur 30 study balik. HAHA nice one (Y)

Eh, aku bukan desperate nak Omegle sebab nak cari boyfriend ke apa ke ye, aku sekadar bosan taktau nak buat apa. Huehuehue. Aku dah kata, aku perlu kerja. Hmmm..

* * * * *

Pendek cerita, aku pening loya muntah muntah sebab 24 jam menghadap laptop lah. 
Selamat Malam!

No comments:

Post a Comment