Thursday, May 5, 2011

Oh holiday?

Ini perbualan Mama dan anak kedua terakhirnya yang pendiam lagi pemalu. Jangan percaya, sumpah menipu.

# Pertama

Kata aku dengan nada lemah lembut
Ma, boleh tak nanti kalau Ya nak pergi PD dengan kawan-kawan?

Mama membalas dengan tegasnya
Tak boleh! Sekarang ni banyak orang mati kena tarik air, tahu?

Aku memujuk
Alaa takpe, nanti Ya main dekat tepi tepi je.
Tak masuk dalam dalam.

Mama mengulas
Tak payah la pergi berkelah ni, yang ada air air ni. Bahaya lah Yaaa.

Tiba-tiba berita TV3
Dua Kanak-kanak Mati Lemas Ketika Berkelah Bersama Keluarga

Kau takde masa lain ke nak keluar berita tu?
-__________-

So, Bella Dzul Aina Emeir dan sesiapa lagi yang merancang. Macam tak dapat je nak join. Dalam usaha memujuk lagi okay.

Dalam mimpi jela.
Mimpi lompat masuk air lepastu tilam basah penuh air kencing.
Selamat tinggal, Pantai Laut Sungai


# Kedua

Aku berkata sambil buat muka kasihan
Ma, kalau Ya pergi Genting dengan kawan-kawan boleh tak?

Mama berkerut
Dulu bukan dah pergi ke lepas PLKN tu?

Aku lebih yakin
Dulu pergi sikit orang je, tak sama

Mama bertegas
Tak payah lah Ya. Sekarang ni banyak gempa bumi, tahu?
Banyak bas accident lagi, bahaya naik bukit.

Aku redha
Hmm okay

Sebenarnya dah agak dah
Sebab tu pasrah

Tiba-tiba haritu Kak Long ajak Mama pergi Genting
Naik bas dari mana entah.
Mama kata okay.
-___________-

Takpe, aku tengok video sebegini untuk ubat hati
(Tengok video ni! Kepala hotak dia 90 degrees!)
Lepas tu aku jerit sorang-sorang konon konon aku naik roller coaster
Kesian aku, okaybye.

No comments:

Post a Comment