Wednesday, May 18, 2011

Mimpi separa indah

Aku baru terjaga. Sebenar benarnya, aku tak suka betol bila aku bangun bangun tengok laptop aku dah dalam sleep mode. Aku rasa macam aku loner sebab ditinggalkan sorang sorang. Lepastu nanti aku blur blank kosong dan terkapai kapai mencari punat membuka laptop. Oh lupa, memang tiada sesiapa yang sedang tunggu aku di laman web sana. Semua dah pergi kerja, mereka orang berkerjaya.

Satu lagi. Aku sebenar benar benarnya tak suka bila aku bermimpi baik indah mahupun buruk. Siapa suka mimpi buruk? Tapi, siapa tak suka mimpi indah? Soalan bodoh tak perlu jawapan. Tak payah jawab.

Malam tadi aku mimpi separa seronok.

Aku mimpi game Barcelona lawan Manchester United nanti berlangsung di Malaysia. Lepastu aku pergi dengan Buah Hati dan parents aku. Lepastu lagi ada jugak kawan kawan Revival. Nama je pergi dengan Buah Hati tapi satu haram perkataan pun tak berinteraksi. Lepastu aku pergi jamban nak buka saham kecil, dan ada hantu. Aku memang lemah bab bab hantu ni lah, adoi. Akhir sekali, aku dan parents makan bersama Buah Hati. Sekali lagi, satu huruf pun takde keluar bunyi untuk berkomunikasi.

Tiba-tiba telefon bimbitku bergetar. Geli geleman satu badan. Sakit telinga aku. Oh, big bos bilik aku menumpang dah nak pulang. Kakak kakak kakak! Mimpi sudah tamat, ini realiti. Walaupun aku memang menantikan kepulangan beliau kerana bermacam macam plan yang dirancang, tapi bukan hari ini! Kepulangan mengejut. Bilik bersepah macam sampah. Aku perlu beredar segera. Selamat tinggal.

Satu lagi

Aku nak tahu kesahihan fakta ini
Sila jangan beri harapan palsu

P/s : Ingat pesan Mak, sebelum tidur basuh kaki. Ah, aku dah buat. Itu semua syaitan!

4 comments: