Friday, May 6, 2011

Cerita Hantu

Kalau zaman aku budak hingusan hingus meleleh tak dapat ketagih dulu dulu, aku suka bebenor cerita hantu. Aku pun taktau kenapa. Setiap kali balik kampung je mesti serbu sepupu sepapat yang dah ke alam Universiti. Suruh diaorang cerita hantu. Kalau takde, aku suruh jugak reka apa-apa cerita janji aku puas hati. Setiap kali balik Muar je dah janji dengan sepupu sepapat make sure lepas sahur tak tidur balik sebab nak tengok cerita hantu. Pinjam VCD kat orang rumah sebelah datang rumah mereka pakai basikal. Kan kampung kan rumah jauh jauh, lepastu mana ada DVD lagi. Semua stok VCD.

Dania dan Amni tiada dalam gambar
Ha ini sepupu sepapat aku sebelah Mama cucu atuk generasi terakhir
Beza setahun setahun tu yang kamcing sikit tu
Dania cucu paling muda

Sambung semula.
Aku ingatkan sifat cinta akan hantu dalam movie ni berakhir setelah aku tamat zaman sekolah rendah. Oh, rupanya tidak. Sampai sekarang sifat-cinta-akan-hantu-dalam-movie tak pernah hilang. Buktinya ;

#Satu - Masa kat UM dulu, semua dah stok ada laptop. Nak transfer movie pun senang. Soalan pertama aku tanya kalau nak ambik movie daripada laptop sesiapa ialah "ada cerita hantu tak?"

#Dua - Pergi wayang je mesti nak tengok cerita hantu kalau ada. Tak kisah pukul berapa segala. Sanggup, haih apa lah.

#Tiga - Cuti baru 3 minggu ni je aku dah download berapa banyak movie berunsur seram. Tak kisahlah cerita melayu ke korea ke mat salleh ke kan, janji seram menakutkan. Contoh movie aku dah download Senjakala, Dilarang Masuk, Kum Kum, The Roommate, Scream 4, Mantra, Re Cut, etc.

#Empat - Siap mintak orang ambikkan cerita hantu lagi. Buktinya ;

yang atas tu aku
terpaksa crop yang bawah terus sebab panjang lebar yang atas


Tapi sebenarnya. Aku sebenarnyakan. Bukanlah penakut. Tapi cuma macam. Macam tak berani nak tengok sorang sorang semua cerita hantu tu. So, aku simpan jela cerita yang aku dah download tu semua dalam laptop. Nanti bila bila jumpa cousins, boleh tengok ramai ramai kan. Baru meriah sikit. Kan kan.

Selamat malam kawan kawan! Hantu sedang berkeliaran!
Lepastu sendiri yang takut -.-
Okaybye.

No comments:

Post a Comment