Tuesday, May 24, 2011

Bila dunia nak aman?

Lepas satu, satu. Lepas satu, satu. Dulu dulu kecoh dengan kes cabul dan rogol. Kes ragut menyusul sehingga membawa maut. Lepastu kes buang anak dan pelacuran. Kadang-kadang aku terfikir, kenapa semua melibatkan kaum perempuan? Kami ditindas atau memang salah kami? Okay, mungkin kedua-duanya. Barangkali?

Sekarang kes simbah asid. Kaum yang menjadi sasaran juga kaum Hawa. Menurut media, mangsa merupakan wanita yang berjalan berseorangan atau berdua di kawasan yang kurang orang. Ada jugak yang kata wanita cantik menjadi sasaran. Itu aku kurang pasti pulak. Maklumat lanjut, klik SINI.

Aiseh, main simbah asid ni memang cara kasar. Muka tu aset tahu? Cuba cakap mana lelaki yang nak kahwin kalau muka perempuan tu dah melecur kena asid? Pffft, nauzubillah. Jauhkan lah aku dan ahli keluargaku dan rakan-rakanku daripada serangan penyimbah asid.

Satu lagi ni, status kawan kepada kakak aku ;

Girls with cars, please take note. If there's someone knocking your window, asking for your help or anything, don't scroll down your window. The acid splashers got a new way to hurt those innocents out there. Once you scroll down your window, they splash you right away. There are already two cases in OU and KDU. It happened when the victim was waiting for the traffic light turn green. Please take care of yourself.

People, please spread the words.

There, bahaya kan? Macam macam taktik kotor nak kenakan orang. Mereka ni mungkin pernah ditinggalkan perempuan cantik, sebab tu berdendam. Mungkin, siapa sangka kan? Atau mungkin mereka ni kurang kerja, nak cari hobi baru. Pendek cerita.

Ini satu lagi. Okay, ini mungkin bukan melibatkan kaum Hawa semata-mata. Sebab mereka yang melakukan ini buta hati, buta mata, buta jiwa dan segala jenis buta yang melibatkan manusia yang kurang kerja seperti mereka.

Pagi tadi lepas solat subuh, aku tak tergerak hati untuk tidur semula. Entah, aku tengok katil dengan perasaan kosong dan sifar. Katil tidak berjaya menggoda aku pagi ini, padan muka! Aku kebosanan, lalu menerkam laptop. Semenjak kakak aku pulang, aku sering tidur awal. Malam je dia dah menguasai laptop aku dengan menonton cerita Korea, menyampah je. Alang alang dia tengah tidur, aku pun ambik lah cepat cepat.

Tiba-tiba, suara nyaring Mama terpekik-pekik memanggil Kakak dari ruang tamu bawah. Aku dah pelik. Biasa Mama tak pernah kisah kalau kami nak membuta lepas subuh. Pendekkan cerita, ini yang terjadi.

Tak pecah berkecai sebab tinted, nasib baik.
(takdela nasib baik sangat pun -.-' )

Sekarang

Kereta Kakak yang diparkir di luar rumah pada waktu malam semalam sudah dipecah cerminnya. Smart Tag kena ambil. Nasib baik takde barang berharga apa apa. Haish. Thank God, Hondas parkir di dalam rumah. Kami ingat kereta Kakak je kena. Rupanya, jiran kami pun sama.

Ni lagi kesian, dua dua belah cermin kena pecah.

Tutup dengan kain.

Rupanya malam tadi besar besaran punya kes pecah cermin kereta untuk lorong rumah aku. Rumah lorong belakang dah kena dua minggu lepas. Waaah senang senang je mereka kaya raya kan? Mampus kau mati perut buncit makan duit haram. Haish marah sungguh aku!

So, that's it. Kadang-kadang aku terfikir tempat mana yang takde kes berbahaya, takde kes meragut nyawa atau pun harta. I wanna live there! Impossible.

P/s : Nak pergi pantai, tiba-tiba je.

7 comments:

  1. omaii. takuttnyaa.. jahat la merekamereka iniii. aish! =.=

    ReplyDelete
  2. OMG... :O menakutkan! careful weyh.petang tadi je bas skola pegi langgar kete bapak aku.aku le yg bawak.tp kete tu tengah duduk diam.aku dalam rumah makcik aku.grrrr

    ReplyDelete
  3. @eeka, careful. kita rumah dekat dekat je ni :S

    @faiee, haaa? apa motif bas sekolah langgar kereta tuuu? lepastu ganti duit tak?

    ReplyDelete
  4. @syud, kann. manusia zaman sekarang kurang kerja.

    ReplyDelete
  5. mane nye nak ganti..die kate die tak mampu :\

    ReplyDelete
  6. woo, gila lah manusia durjana tu. kau suruh lorong rumah depan pulak berjaga2 tau .

    ReplyDelete