Wednesday, July 28, 2010

tiada motif

kenapa semua orang nak kahwin tarikh best best je?

tak payah tengok jauh jauh

Kak Cik nikah
07. 07. 2007

Kak Long tunang
07. 07. 07

Kak Dik tunang
10. 10. 2010 insyaAllahhh

artis-artis di Malaysia
sampai hantaran pon nak sama dengan tarikh. lepas tu berbelit lidah nak lafaz akad.

okay lahhh, fine fine. EF TAKNAK KALAH.
soo, Ef nak kahwin pada 17. 07. 2017 :D
beserta 17 dulang hantaran.
RM 17 072 017 duit hantaran
17 orang main kompang
17 orang flower girl
17 keping hati sumo
dan segalanya sejumlah 17
boleh kasi ke? *muka kerek*

tapi, bila Insyirah cakap
" you sedar tak 2017 lagi 7 tahun je Yaaa? "

aku terus terdiam
dan cakap
" aah laaaa "
dan sambung
" okay, tunang lah "
* dah menggatal sangat *

hahah, cakap macam kahwin tu benda main main je.
macam kahwin tu senang.
macam kahwin tu tak pakai duit.
macam kahwin tu main suka suka.

calon pon takde. oh God, aku tak nak jadi ANDARTU :S

bila aku tanya Lyndaa
" ee bestnyaa kahwin! tak sabarlaa nak kahwin "
cakap macam dah ada pengalaman kahwin je budak nie --"

bila aku tanya Insyirahh
" nak nak! you taknak ke Ya? "

bila aku tanya Anwar
" kau nie, menggatal betul "
Anwar memang tak sporting. ingat aku nie menggatal sangat ke? -.-

kalau aku cakap
" kalau aku kata aku taknak kahwin macam mana? "
dan mereka mereka akan berkata
1. " ishhh, tak baik kata macam tu "
2. " nanti kau yang kahwin dulu, tengoklaa "
3. " cakaplaa, nanti betul betul baru tau "
4. dan sebagainya. yang pasti marahlaaa

fobia meh, tengok orang kahwin cerai berai. bercinta 8 tahun tapi kahwin tak sampai 3 bulan. hantaran berjuta juta tapi sekejap dah hancur. PENAT WEH, PENAT.

bakal suami Ef, sila jaga Ef elok elok nanti :)


eh eh, nie apa cakap pasal kahwin nie? dah miang sangat?
suka hati lahhh, dah 18 kotttt :D

5 comments:

  1. yeke xde calon ef?? ke berahsie je .. *wink2*

    ReplyDelete
  2. aku kawen tahun depan
    tp calon takde lg
    hahaha
    gatal tak? hahaha

    ReplyDelete
  3. faiz, aku belom ada calon lagi lahh. nak carikan ke? :D

    azah, okay tu lagi menggatal :S apa kata kau pergi kolej 11 dan cari mamat foreigner kat situ. ramai ohh :D

    ReplyDelete
  4. hihi nak buat anak! mgatal en. nak menang gk haha

    ReplyDelete