Tuesday, February 16, 2010

wirawati negara :)

quite interesting, exciting! :)

honestly, seminggu pertama aku menangis teruk. okay, some people do know this. mata bengkak bangun tidur, sumpah sepet gila. time tengah berbaris, lepak DM, lepak surau, tiba-tiba mata bergenang. nak balik, haha. first time kena pulangkan phone, lagi la gilaaa sedih!

AKTIVITI FIZIKAL
Bleep Test.
aku memang suka lari-lari nie. aku sampai level 10-6 tapi ada chinese sampai level 11.
no wonder lah, dia basketballers.
kawad.
panas dan hitam.
aktiviti air.
berkayak dan berakit.
siapa sangka aku masuk acara rakit? penat gila sumpah tak tipu! lagi penat drpd lari 10km.
aktiviti tali tinggi.
flying fox dan repelling.
ef orang pertama flying fox. Cikgu Zaily suruh cakap TARANTULA 1000 kali masa tengah terbang dalam masa 2 seconds. haha ;DD

KELAS
Modul 1- Menampilkan yg terbaik dalam diri sendiri
mula-mula aku fikir ' shit, bosan gila, hambar! '
but then lepas dapat groupmate, aku suka! mereka satu kepala dgn aku :)
Feha, Syafiq, Jamal, Ayub, etc.
De RAHMAN.
Modul 2- Menampilkan yg terbaik dalam diri orang lain
dah tukar groupmate, agak hambar, honestly. sorry.
One Voice One Soul.
Modul Integrasi
aku belajar banyak benda dalam nie. permainan tradisional, tarian Mak Yong, tarian buluh, etc.
untuk Malam Penutup, PI 1 kena persembahkan tarian.
aku masuk. tarian Mak Yong dan Joget. pair dgn Afiq.

AKTIVITI LEPAS CUTI
menembak bermula 22 Februari di Port Dickson.
wirajaya masuk dan bermalam di hutan.
Pertandingan Kawad Kaki Charlie pasti juara.
rempuh halangan I cant wait.
Pertandingan A-Frame Charlie pasti menang.
Modul Kenegaraan PI 1 takde hal lah.
Program Bumi Hijau jom tanam pokok.
Khidmat Komuniti berbakti utk negara.
macam-macam lagi :)

JADUAL HARIAN KAMI

0430 : bangun pagi, gosok gigi, pergi mandi
0530 : berbaris di Padang Kawad, lapor kekuatan sebelum pergi surau utk subuh
0630/0700 : berbaris pagi. lagu Negaraku, Khidmat Negara dan Malaysiaku Gemilang.
kadang-kadang, PT pagi.
0730 : breakfast
0830 : berbaris utk pergi kelas
1030 : minum pagi
1230 : habis kelas. lunch. solat. urus diri.
1430 : aktiviti fizikal
1630 : minum petang. solat.
1730 : riadah. dating -.-
1830 : makan malam
1915 : berbaris utk ke surau.
2200 : supper.
2230 : roll call.
2300 : light off
2330 : paling awal boleh tidur.

CHARLIE the best!
cikgu Zaili, Cikgu Dila, Cikgu Lina, Cikgu Fairis, Cikgu Firdaus.
2 seconds ;)

No comments:

Post a Comment